De geschiedenis van de verschillende eigenaren van Château Lagrange kan pas na 1631 worden gereconstrueerd.
In 1790 investeert een invloedrijke handelaar, Jean-Valère Cabarrus, in het pand en vestigt hij zijn eigen verkoopnetwerk. In 1820 geeft hij Visconti de opdracht om de toren in Toscaanse stijl te bouwen die het embleem van Château Lagrange moet worden.
De Japanse groep, Suntory, verwierf het domein toen de aankoop werd ondertekend door de president, Keizo Saji, in 1983. Een volledige herstructurering van de wijngaard was nodig en de eerste stap was het markeren van de wedergeboorte van het domein.
Lagrange had opnieuw erkenning gevonden ten midden van zijn collega’s en had een zeker gevoel van voldoening bereikt.
Vandaag hebben een nieuwe tandem, Matthieu Bordes en Keiichi Shiina, deze zoektocht naar uitmuntendheid overgenomen. Er is een evolutie van productiemethoden in de richting van een groter bewustzijn van het milieu en een vermindering van de ecologische impact op het onroerend goed.
Er zijn nog geen beoordelingen.